czwartek, 12 stycznia 2012

RUMER, trzy małe płytki, a jak cieszą!



Dzisiaj przyjechała przesyłka z Irlandii.
W jednym kartoniku przybyła płyta przeze mnie oficjalnie zamówiona. Tytułu nie zdradzę. Niech będzie to niespodzianką na najbliższą niedzielę. Jestem przekonany, że kilka osób się ucieszy, tak jak ja dzisiaj.
W drugim kartoniku dostałem na zachętę 3 płytki, a na każdej z nich po jednej piosence. Wszystkie trzy piosenki należą do Rumer. Wokalistki, która obecnie robi furorę, a którą to już namierzyłem jakiś czas temu, jednak do dzisiaj płyty nie kupiłem. Po wysłuchaniu tych piosenek, jestem pewien, że jest to tylko kwestią najbliższych dni.
"Wyspiarski" Andrzej w dołączonym liściku zarekomendował mi piosenkę "Goodbye Girl". To faktycznie piękna ballada. Zresztą wszystkie trzy to ballady. Ale "Goodbye Girl" ma cudną melodię i leniwy klimat. A do tego jeszcze ta harmonijka, tak nienachalnie towarzysząca artystce. Andrzej napisał, że głos Rumer kojarzy mu się z nieodżałowaną Karen Carpenter z duetu Carpenters. Oj tak, i to szczególnie w piosence "Slow". To ten singielek z okładką, która posiada wycięcie z widocznym labelem (czyli po naszemu, naklejką) Atlantic Records. Tutaj Rumer towarzyszy z kolei harfa i taki jakby jednogłosowy chórek. Dla mnie to piosenka nr 2. Minimalnie po "Goodbye Girl". A na trzeciej płytce, znalazła się piosenka "Aretha", w której wokalistka również zahacza o klimaty spod znaku Carpenters, jednak cała melodia (także to jest ballada) posiada akcenty bluesowo-jazzowe, co w połączeniu z tytułem, nasuwa skojarzenie z hołdem dla Arethy Franklin. Być może, bo pewien nie jestem.
Piękny głos, fajne podejście do jego wykorzystania, piękny retro klimat a'la 70s, dużo subtelności i romantyczności. Wciąż taka muzyka i takie śpiewanie istnieją. Miło jest nacieszyć podniebienie takimi kompozycjami.
Raz jeszcze dziękuję, Panie Andrzeju z Zielonej Wyspy.
Andrzej M.

 (Powyżej okładka albumu, wydanego w 2010 r. , z którego pochodzą w/w piosenki. Zdjęcie na razie jeszcze z internetu)



Andrzej Masłowski

RADIO AFERA 98,6 FM (Poznań) - także w internecie !!! - www.afera.com.pl
"NAWIEDZONE STUDIO",
w każdą niedzielę od godz. 22.00 do 2.00 (4 godziny na żywo!!!, tylko z płyt)

nawiedzonestudio.boo.pl