sobota, 24 września 2011

ROBERT ROSZAK - o dziennikarzu z Radia Konin i o dzisiejszym koncercie dla Niego

Zasmuciłem się. Zupełny przypadek zrządził, że dowiedziałem się dzisiaj (dopiero!!!) o śmierci konińskiego dziennikarza muzycznego Roberta Roszaka. Pan Robert odszedł 4 lipca br., po ciężkiej chorobie nowotworowej. Był to mój kolega po fachu, którego zbyt dobrze nie znałem, ale budził we mnie pozytywne emocje. Jego twarz znałem od około piętnastu lat. Często kłanialiśmy się sobie na przeróżnych koncertach, czasem zamieniliśmy słówko, bądź dwa. Tyle. Wiedziałem, że jest cenionym radiowcem, choć nigdy nie było mi dane posłuchać jego audycji (w ogóle ,o czym wiecie, nie słucham radia). Jakaż szkoda! Dzisiaj rozmawiałem z pewnym młodym człowiekiem o nadchodzącym koncercie Fisha w Poznaniu. Ów młody człowiek poprosił mnie, bym sprawdził w internecie rozpiskę trasy koncertowej Fisha na czas najbliższy. I na pewnej stronie natknąłem się na tę właśnie smutną informację. Dlaczego nikt mi o tym nie powiedział do tej pory? Jakie to smutne. Facet tyle zrobił dobrego dla propagowania muzyki i nikt mi o tym nie powiedział. O tylu rzeczach niepotrzebnych się dowiedziałem ostatnio. Stale ludzie suszą mi głowę tematami zupełnie mnie nie wciągającymi, a o takim fajnym człowieku (a raczej o jego odejściu) dowiedziałem się zupełnym przypadkiem. Dzięki temu pieprzonemu internetowi, który po raz kolejny pokazał swoją moc, zakopując do piachu piękno ludzkiej rozmowy i komunikacji. Pewnie zastanawiałbym się, dlaczego człowieka nie ma na najbliższym Fishu, albo na późniejszej Arenie. Głowiłbym się, dlaczego nie dotarł na najbliższy Dream Theater do Poznania, w styczniu roku przyszłego,.... I w życiu by mi do głowy nie przyszło, że pomimo tak młodego wieku (45 lat), nie ma go już w naszej muzycznej rodzinie. Cholerka, smutno mi będzie 10 października w Blue Nocie na Fishu. Będę się rozglądać za Panem Robertem, choć wiem , że Go nie ujrzę w towarzystwie paczki jego znajomych. Tak mi przykro.
Ten zupełny przypadek pozwolił mi odnaleźć w internecie plakat reklamujący koncert poświęcony jego osobie. O ironio, koncert ten odbędzie się dzisiaj.







Andrzej Masłowski

RADIO AFERA 98,6 FM (Poznań) - także w internecie !!!
"NAWIEDZONE STUDIO",
w każdą niedzielę o godz. 22.00 

nawiedzonestudio.boo.pl