sobota, 3 września 2011

QUEENSRYCHE - "Dedicated To Chaos" - (2011) -

 QUEENSRYCHE - "Dedicated To Chaos" - (ROADRUNNER RECORDS) -



Nie wiem co się z tym zespołem dzieje. W ogóle nie rozumiem tej ich twórczości od kilku ładnych lat. Mówiąc najdelikatniej. Jednak to co grupa osiągnęła na "Dedicated To Chaos" , można określić jednym słowem: okropieństwo. Nieporadność Geoffa Tate'a i jego kolegów, kłuje po uszach swoimi wykoślawionymi nutami. W zasadzie brakuje słów, by określić czy scharakteryzować tę muzykę. Myślę, że dłuższe z nią obcowanie, może doprowadzić do trwałego umysłowego kalectwa. "Dzieło" to jest idealnym przykładem na to, jak nie należy brzmieć i jak nie należy komponować. Nie chce mi się pisać o zasługach tego niegdyś świetnego zespołu, który w latach 80-tych i częściowo w dekadzie następnej, potrafił fantastycznie budować napięcie i dzielić się emocjami za pomocą wykwintnej muzyki. Głupio mi , gdy pomyślę, jak kiedyś krytykowałem płytę "Promised Land". No tak, ale po arcydziełach w stylu "Warning", "Operation Mindcrime" czy w szczególności po genialnej "Empire", można było poczuć niedosyt. Dzisiaj "Promised Land" wydaje się być dziełem wybitnym, na tle ostatnich dokonań zespołu. A jawi się niczym arcydzieło, gdy słucham "Dedicated To Chaos". Mimo wszystko nie tracę szacunku do tej grupy i zapewne kolejną ich płytę także kupię, pomimo iż właśnie swoją twórczością muzycy Queensryche sięgnęli dna. Dziękuję za uwagę.

Andrzej Masłowski

RADIO AFERA 98,6 FM (Poznań) - także w internecie !!! - www.afera.com.pl
"NAWIEDZONE STUDIO",
w każdą niedzielę o godz. 22.00 

nawiedzonestudio.boo.pl