piątek, 23 marca 2012

Wiosno, jesteś dla nas "numerką jedynką"

Poranne piękne słońce nieco mnie przymuliło. Zrobiło się miło, ciepło. Szedłem na przystanek tramwajowy gapiąc się na ćwierkające ptaki, i z animuszem goniące je rozentuzjazmowane dwa psiaki. Wiosna pomyślałem. I to już nie proroctwa czy marzenia, a fakt. Wiosnę mamy od blisko trzech dni. Choć nigdy nie wiem jak ją (czytaj: od kiedy) liczyć. Według kalendarza, termy, astrologii, czy czegokolwiek. Różne źródła różnie podają, ale co tam... Wiem, że na pewno wiosenka już jest. Gruba kurtka z szalikiem wylądowały w szafie (oby na długo!), a lekkie odzienie przywitało się ze mną , niczym najbliższy przyjaciel. Z wieloma uściskami i radosnymi łzami w oczach. Raptem świat zaczął mi smakować inaczej. Już sam widok radośnie krzyczących dzieciaków na placu zabaw pozytywnie przyćmił nudziarskich studentów, których problemy codziennie muszę wysłuchiwać w tramwaju. Ludzie!!! , wiosna przyszła. Uśmiechnijcie się. Jest pięknie. Nie warto podręcznikami zakrywać oczu, by jej nie zauważyć. Pozostałym opcjom wiekowym także rzucę, zostawcie już te emerytury, te rządzące koalicje i opozycje. Wyłączcie telewizyjne newsy. Tam tylko przemoc, nienawiść, terroryzm (w tym także ten polityczny). Nie dawajcie satysfakcji garniturom, oni wasze życie ułożyli pod swoje krawaty. Zacznijcie dostrzegać przyrodę, która się budzi z głębokiego zimowego snu. Posłuchajcie sobie fajnych płyt. Jestem pewien, że każdy z was ma ich trochę. Dzisiaj rano zobaczyłem hasło reklamowe na dużym aucie dostawczym "jesteś dla nas numerem jeden". Uwierz, że jesteś numerem jeden dla siebie, i zostaw problemy smutnych za sobą. Acha, oczywiście doceniając szerzący się feminizm, owe hasło należałoby zmodyfikować na rzecz emancypantek , jako: "jesteś dla nas numerką jedynką", bo jeszcze mnie jakaś "filozofka" (dawniej pani filozof, jeśli czytają mnie odhibernowani) przywoła do porządku.


Andrzej Masłowski

RADIO AFERA 98,6 FM (Poznań) - także w internecie !!! - www.afera.com.pl
"NAWIEDZONE STUDIO",
w każdą niedzielę od godz. 22.00 do 2.00 (4 godziny na żywo!!!, tylko z płyt)

nawiedzonestudio.boo.pl