wtorek, 9 listopada 2010

SHARON CORR - "Dream Of You" - (2010) -

 SHARON CORR - "Dream Of You" - (RHINO / WARNER) -




Rodzinny klan The Corrs nigdy nie wzbudzał we mnie jakiejś szczególnej sympatii, co nie oznacza, że jednej czy drugiej piosenki z chęcią nie posłuchałem. W życiu bym nie dowiedział się (ponieważ bym nie szukał), że jedna z sióstr Corr wydała solowy album, gdyby nie pewien znajomy, który mi tę muzykę polecił. Sharon Corr, w grupie The Corrs odgrywała rolę skrzypaczki, gdyż wokalistką była Andrea. Teraz Sharon postanowiła zmierzyć się ze swoim głosem, jak i rolą liderki, a więc zaprosiła do udziału na płycie "Dream Of You" różnych muzyków, choć to ona zagrała tutaj pierwsze "skrzypce" dosłownie i w przenośni. Potrzebowałbym ryzy papieru by wypisać kto zagrał tutaj na pianinie czy na gitarach, a kto na takim czy innym instrumencie ludowym. Ta płyta nosi charakter popu o folk-irlandzkim zabarwieniu, co zresztą  nie powinno być żadnym zaskoczeniem. Tak samo nie jestem zaskoczony śpiewem Sharon, bardzo podobnym do Andrei. A jednak "Dream Of You" to inna płyta od tych popełnionych przez The Corrs. Co prawda zawiera piosenki bliskie Corrsom, ale podobne nie znaczy takie same. Wiele w nich optymizmu, pogody ducha i pozytywnych refleksji. A np. takie "Everybody's Got To Learn Sometime" czy "So Long Ago" nadają się nawet na listy przebojów. Mnie jednak najbardziej urzekają te instrumentalne kompozycje, jak przepiękny ludowy temat "Mna Na Heireann", z gościnnym udziałem gitarzysty-legendy Jeffa Becka, czy wesoły i roztańczony "Cooley's Reel". Palce lizać. A propos "Mna Na Heireann", to melodia jaką 20 lat temu wykorzystali panowie z grupy The Christians i skonstruowali cudowny przebój "Words". Najwięcej na "Dream Of You" mamy ballad, urzekających, leniwych i subtelnych. Posłuchajcie zresztą, co zrobiła Sharon z dawnym przebojem "Smalltown Boy" duetu Bronski Beat, z utworu do tańca powstała piosenka do ciepłego fotela przy rozgrzanym kominku. Mnie szczególnie do gustu przypadła prześliczna piosenka "Real World", ale jej to już sobie sami posłuchajcie. Słowem, ładna i urocza płyta, dla fanów Clannad, Secret Garden, Hothouse Flowers czy The Corrs, ale zupełnie inna, tak samo jak różni od siebie są artyści, o których wspomniałem przed chwilą.

Andrzej Masłowski

RADIO AFERA 98,6 FM (Poznań) - także w internecie !!!
"NAWIEDZONE STUDIO",
w każdą niedzielę o godz. 22.00 

nawiedzonestudio.boo.pl