poniedziałek, 27 lutego 2017

pożegnanie

Zmarła Mama Kolegi. Ważna postać mojego dzieciństwa, wczesnej młodości. Najszczęśliwszego beztroskiego okresu. Dobroduszna, pokorna, miła, pełna miłości kobieta. Przykro mi bardzo.
Od dawna chorowała. O Jej pogarszającym zdrowiu dowiadywałem się tak sporadycznie, jak obecne życie jeszcze rzadziej pozwala. Ostatni raz widziałem Ją kilka lat temu wyczekującą tramwaju przy Parku Sołackim. Wyglądała jak zawsze cichutko, skromnie, jakby pragnęła być niezauważoną.
Nie pamiętam, by na kogokolwiek w życiu się uniosła, obruszyła, czy słowem skrzywdziła. Była tak delikatną osobą, jak barwa jej głosu.
Bywając u Kolegi czułem się komfortowo, co nie zawsze tyczyło innych rodziców moich kamratów.
Przywołując dawne wspomnienia często widzę Ją lśniącą, uśmiechniętą, pogodną, choć zawsze zapracowaną i troskliwą. Już taka była. Była świetną matką i babcią, bardzo kochaną i podziwianą. I taką w pamięci pozostanie.
To wszystko na dzisiaj. I tak chyba zbyt wiele.






Andrzej Masłowski

RADIO AFERA 98,6 FM (Poznań) - 
www.afera.com.pl

"NAWIEDZONE STUDIO",
w każdą niedzielę od godz. 22.00 do 2.00


"... dla tych, którzy wiedzą, co w muzyce najpiękniejsze"