czwartek, 1 sierpnia 2024

składaki Dionne

Jakoś niedawno Sisterka nadała Andy'emu kolejną wielką pakę amerykańskich kompaktów. Trochę potrwa, płyną statkiem. Ze sześć tygodni, może dłużej. Tylko, niech żelastwo nie zatonie.
Tym razem nie będzie unknown'artistów, a szkoda, wszak lubię odkrywać. Będą za to wszystkie w amerykańskich biciach pewniaki, a to stoi gwarancją jakości.

Z niedawnej, innej od Eli paki, wyłowiłem składaka Dionne Warwick "Greatest Hits 1979-1990". Myślę sobie: mam własnego od zawsze, więc tego podaruję komuś. Jednak, coś nie dawała mi spokoju podwyższona jakość amerykańskiej okładki. Sprawdź Andy tracklistę - pomyślałem - zanim walniesz gafę. Masz przecież do kuch skłonności. Ooo, i jak dobrze ty moja opatrzności. Dziś i tak już nikt płyt nie słucha, więc obdarowany najprawdopodobniej postawiłby na półce, albo przehandlował za kilo ogórów na o-el-iksie, a ja plułbym sobie w brodę.
To dwie rożne kompilacje, pomimo iż spod jednej okładkowej egidy. I co już napomknąłem, jakościowo jankeska bije tę europejską w poligrafii bladziochę. Różne utwory. To nic, że Europa czternaście, a Ameryka dwanaście. Jest zróżnicowanie, tu jest coś, nie ma tam, i na odwrót. Trzeba obie. A że lubię Dionne, tak właśnie pomyślałem. I od razu włączyła się lampka radiowca, wybierz Andy jeden lub drugi ballad song do któregoś 'Uspokojenia Wieczornego'. Słucham więc, przypominam, wspominam, wybieram. Dawno w głośnikach nie było - to raz, a dwa - jakież to przyjemne muzykowanie. Nikt obecnie nawet ciut podobnie muzyki nie aranżuje, nie otula tego rodzaju instrumentami czy doprawia chórkami. A przecież jeszcze melodie - sól muzyki.

a.m.

"USPOKOJENIE WIECZORNE"
w każdy poniedziałek od 22.07 do 24.00
na 100,9 FM Poznań (Radio Poznań) lub radiopoznan.fm

"NAWIEDZONE STUDIO"
w każdą niedzielę od 22.00 do 2.00

na 98,6 FM Poznań (Radio Afera) lub
afera.com.pl