wtorek, 8 grudnia 2015

35 lat od mordu na Johnie Lennonie

Dzisiaj 35-rocznica mordu na Johnie Lennonie. Minęły już trzy i pół dekady. Dobrze pamiętam tamten dzień. To był szok. Wówczas byłem przekonany, że świat się wraz z tym wydarzeniem zakończy. Naprawdę tak to sobie wyobrażałem. Spodziewałem się ogólnonarodowej żałoby, a co za tym idzie, także podniosłej atmosfery nazajutrz w szkole i odwołania wszystkich zajęć. Niestety w Polsce Ludowej przejęli się tym jedynie najbardziej zagorzali pasjonaci muzyki oraz ludzie świata sztuki. Reszta przeszła do codziennych prozaicznych obowiązków.
Dziś cieszy mnie jednak, iż po tak długim czasie legenda tego genialnego artysty przetrwała, a nawet się w pewnym sensie umocniła. Pomimo tego jednak zaapeluję, by czcić pamięć o Nim nie tylko z racji konkretnych dat, jak ta dotycząca owego feralnego dnia, bądź radosnych narodzin mistrza. Czyli wówczas, gdy poinformuje nas o tym Facebook lub zaprogramowany komputer. Proszę dać wiarę; twórczość Johna Lennona smakuje równie wspaniale w maju, lipcu czy listopadzie. Dlatego na przekór osobiście postanowiłem nie posłuchać dzisiaj Jego muzyki, uczyniwszy to już przedwczoraj. I na pewno powrócę do niej za dni kilka, kilkanaście, kilkadziesiąt.....





Andrzej Masłowski
 
 
RADIO AFERA 98,6 FM (Poznań) - 
 www.afera.com.pl

"NAWIEDZONE STUDIO",
w każdą niedzielę od godz. 22.00 do 2.00



"... dla tych, którzy wiedzą, co w muzyce najpiękniejsze"