czwartek, 9 lipca 2015

wspomnienia

Marek Niedźwiecki promując swą ostatnią książkę "Radiota" powiedział, że bardzo lubi oglądać się za siebie. Dlatego m.in. prowadzi dziennik od ponad czterdziestu lat, w którym zapisuje na bieżąco wydarzenia, ciekawostki.... Dzięki temu pomimo upływu lat słabnąca pamięć nie zaciera za sobą śladów. Bardzo żałuję, że sam tego nigdy nie robiłem. Nie lubię później jak ktoś za mnie lepiej pamięta. W ostatnim czasie kilka razy się o tym przekonałem. Na szczęście posiadam zeszyty radiowe. Mnóstwo, to znaczy wszystkie. W nich nie zapisuję szczegółów z życia, ani z dziejów świata, polityki..., a jedynie zaplanowane piosenki do konkretnej audycji. Zarówno te zrealizowane, jak i te jedynie zaplanowane. Ale dzięki nim także powraca pamięć. I to jest bardzo dobre.
Szukając pewnej książki znalazłem ostatnio jeden taki zeszyt. Stary radiowy zeszyt. W ogóle nie powinien się tam znaleźć, albowiem wszystkie pozostałe przetrzymuję w innym miejscu. Zajrzałem do środka. Rok 2000. Jakieś dziecko chyba to wszystko zapisywało? Co to za charakter pisma, literki równiutkie, wszystko podkreślone na kolorowo. Co, to ja tak pisałem jeszcze tych piętnaście lat temu? Teraz przypomniały mi się komplementy, że niby wszystko równo, że czytelnie..... Zaczynam rozumieć coś, czego niegdyś nie potrafiłem. No tak, ale w 2000 roku miałem przecież ledwie trzydzieści pięć lat.
A cóż tam zapisane? "Nawiedzone Studio", 9 kwietnia 2000 roku, godzina 22.30 - 2.00. Prawie jak obecnie. Oto co poleciało w eter:

Chris Squire / Billy Sherwood - The More We Live" (LP "Conspiracy", 2000)
Barclay James Harvest - For No One (LP "Revival - Live 1999", 2000)
Barclay James Harvest - The Iron Maiden (LP "Revival - Live 1999", 2000)
Transatlantic - My New World (LP "Transatlantic", 2000)
The Flower Kings - There Is More To This World (LP "Alive On Planet Earth", 2000)
Genesis - Seven Stones (LP "Nursery Cryme", 1971)
Peter Gabriel - Come Talk To Me (LP "Us", 1992)
Peter Gabriel - Love To Be Loved (LP "Us", 1992)
Peter Gabriel - Blood Of Eden (LP "Us", 1992)
Peter Gabriel - Steam (LP "Us", 1992)
Peter Gabriel - Washing Of The Water (LP "Us", 1992)
Peter Gabriel - Digging In The Dirt (LP "Us", 1992)
Peter Gabriel - Fourteen Black Paintings (LP "Us", 1992)
Peter Gabriel - Secret World (LP "Us", 1992)
Mike Oldfield - Earth Moving (LP "Earth Moving", 1989)
Carole King - I Feel The Earth Move (LP "Tapestry", 1970)
Paul Jones - Bony Moronie (LP "Collection Vol.II", 1996)
Manfred Mann - Why Should We Not (LP "The Singles Plus", 1987)
Ten Years After - I'm Going Home (LP "Portfolio - A History", 1988)
Earth And Fire - Carnaval Of The Animals (LP "Song Of The Marching Children", 1971)
Earth And Fire - Ebb Tide (LP "Song Of The Marching Children", 1971)
Earth And Fire - Storm And Thunder (LP "Song Of The Marching Children", 1971)
Earth And Fire - Song Of The Marching Children (LP "Song Of The Marching Children", 1971)
King Crimson - Matte Kudesai (LP "Live At Cap D'Adge 1982", 2000)
Pink Floyd - Careful With That Axe, Eugene (LP "Ummagumma", 1969)
Jadis - Follow Me To Salzburg (singiel "Once Upon A Time",1993)
Leo Sayer - Thunder In My Heart (LP "The Best Of", 1996)

realizacja: Włodek Wieczorek i Jacek Łuczak

nie weszły z braku czasu: Beggars Opera LP "Pathfinder", Argent LP "Argent", Led Zeppelin LP "III", Kansas LP "Audio-Visions", Grand Funk Railroad LP "E Pluribus Funk" oraz Waterloo LP "First Battle".


Sporo tego. Dzisiaj więcej gadam, już tyle muzyki się nie pomieści. Choć pamiętam jak stale zwracano mi uwagę na moje gadulstwo, żeby mniej, bo muzyka na tym cierpi, itd.... A ja zawsze odsyłałem do takich rozgłośni, w których zamiast człowieka zasuwa komputer.

Przewracam kartkę, a tam zapowiedź środowa dla (nieodżałowanego!!!) Radia Fan. I lubiani nie tylko przeze mnie "Strażnicy Nocy". Dwugodzinny program, zawsze od 22-giej zero pięć, do samej północy.
12 kwietnia 2000 r.
Też było nieźle, posłuchajcie tylko Państwo:

Ultravox - Visions In Blue (LP "Monument", 1983)
Psyche - You Run Away (LP "Strange Romance", 1996)
Psyche - Lonely One (LP "Strange Romance", 1996)
Psyche - Tears (LP "Strange Romance", 1996)
Psyche - Silence Was A Melody (LP "Strange Romance", 1996)
Marc Almond - Mother Fist (LP "Mother Fist And Her Five Daughters", 1987)
Marc Almond - Mr. Sad (LP "Mother Fist And Her Five Daughters", 1987)
Yazoo - Happy People (LP "You And Me Both", 1983)
De/Vision - Ride On A Star (LP "Void", 1999)
De/Vision - Self-Deception (LP "Void", 1999)
Iris - Endless (LP "Disconnet", 1999)
Iris - Twilight (LP "Disconnet", 1999)
Iris - The Way I Live My Life (LP "Disconnet", 1999)
Depeche Mode - Everything Counts (LP "The Singles 81-85", 1985)

realizacja: Sebastian Kończak

nie weszły: Marc Almond LP "Fantastic Star" oraz  Jennifer Rush LP "The Best Of".


Hmmm...., łezka w oku się zakręciła. Wspomnień czar. Chyba się z lekka wzruszyłem. Pora zamknąć kajet. Przynajmniej na dziś. Za dużo wrażeń dla jednego człowieka jak na jeden dzień.




Andrzej Masłowski


Radio "AFERA" 98,6 FM (Poznań)  - www.afera.com.pl

"NAWIEDZONE STUDIO",
w każdą niedzielę od godz. 22.00 do 2.00



"... dla tych, którzy wiedzą co w muzyce najpiękniejsze"