wtorek, 14 lipca 2015

ostatni Strażnicy Nocy

Pamięć bywa zawodna. Jak to dobrze, że prowadziłem zeszyty radiowe. I to w dobie raczkującego internetu. Gdy nie było fejsbuków, jutjubów i innych tam.... W czasach, w których niekiedy ludzie pisali jeszcze odręczne listy. Lubiłem je bardzo. Dostawałem ich nieco do Radia Fan. Przy samym wejściu po lewej stronie była nasza skrzynka. Fajnie było przed audycją zgarnąć korespondencję z kilkoma miłymi słowami. Dziś też dostaję, ale trudno zachować maile lub sms-y na pamiątkę. A kartka papieru, koperta, znaczek, stempel, ach.... Znak czasów poczułem pod koniec XX wieku na dworcu, kiedy to przed odjazdem mojego pociągu w kierunku Gdyni, ktoś z sąsiedniego przedziału zawołał przez okno: "przyślę ci z wakacji sms-a". Sms-a? Z wakacji? Jak to, tak bez ładnego widoczku? A dzisiaj to przecież normalka. Kilka lat temu zagadałem panią w nadmorskim kiosku o to, czy ludzie jeszcze kupują kartki? "Oj, rzadko" - odpowiedziała.
Lubię gadżety, bo dzięki nim mogę wspominać, przypominają mi bardzo wiele, dlatego moje radiowe zeszyty odświeżają dawno zatarte zaułki. Przeglądając je ponownie natrafiłem na ostatnie wydanie "Strażników Nocy" w dawnym Radio Fan. W życiu bym nie zapamiętał, że było to akurat 1 listopada 2000 roku. A ja się do tego ostatniego programu ambitnie przygotowałem. Zamówiłem (nie pamiętam u kogo?) wydrukowanie kartki z datą upamiętniającą tamte wydarzenie, a ta towarzyszyła mi na radiowym stole podczas tamtego wieczoru.



Środa, RADIO "FAN",
"STRAŻNICY NOCY",
1 listopada, godz. 22.05 - 24.00
realizacja: Bogna Kowalczyk
prowadzenie: Andrzej Masłowski



GENESIS - Many Too Many - (album "...And Then There Were Three", 1978)
MARILLION - Easter - (album "Seasons End", 1989)
ANNA JANTAR - Nic Nie Może Wiecznie Trwać - (album "Anna Jantar", 1979)
THE MOODY BLUES - Melanchol,y Man - (album "A Question Of Balance", 1970)
EMERSON, LAKE & PALMER - C'est La Vie - (album "Works Vol.1", 1977)
PAVLOV'S DOG - Only You - (album "Third", 1977)
JOE DASSIN - Et Si Tu N'Existais Pas - (album "Joe Dassin", 1975)
DEMIS ROUSSOS - For Ever And Ever - (album "Greatest Hits", 1983) - piosenka z 1973 r.
BARBRA STREISAND - Memory - (album "A Collection", 1989)
PENDRAGON - The Shadow - (album "The Masquerade Overture", 1996)
FINAL CONFLICT - Across The Room - (album "Redress The Balance", 1991)
ROGER HODGSON - Love Is A Thousand Times - (album "Open The Door", 2000)






Andrzej Masłowski 



Radio "AFERA" 98,6 FM (Poznań)  - www.afera.com.pl

"NAWIEDZONE STUDIO",
w każdą niedzielę od godz. 22.00 do 2.00



"... dla tych, którzy wiedzą co w muzyce najpiękniejsze"