poniedziałek, 21 września 2020

mechanik i człowiek z Oz

Wczoraj napisałem "już jesień", tymczasem jeszcze lato. Ostatni jego dzień. Kolejny ciepły i słoneczny. Na pocieszenie, jeszcze kilka takich będzie.

Czekam na otwarcie radia. Przebieram nogami. Podobno już niebawem. Powiadomię.
Ktoś niedawno zarzucił: "ciężko ci bez radia". Tak, trochę duszno. Uzbierało się sporo materiału, a radiowiec jest jak wulkan, komasuje, w końcu musi eksplodować. Gdy wpuszczą do studia, nie będę wiedział, od czego rozpocząć.
Ale wyjawię coś Szanownym Państwu, na swój sposób przydała się cała ta sytuacja. Wiele mnie nauczyła, jeszcze więcej dała do myślenia. Dobrze wiedzieć, kogo się przy sobie naprawdę ma. Przed laty Turbo mieli taki kawałek, który szedł jakoś tak: "życie toczy się jak zaklęty krąg, nic nie klei się, mam już tego dość, zostawiłaś mnie, gdzie cię szukać mam, zostawiłaś mnie i znów jestem sam...". 

Na talerzu gramofonu właśnie kręcą się Ace. Towarzyszy mi ostatnia ich płyta "No Strings". Ale, by nie było, mam wszystkie trzy. I wszystkie umiarkowanie lubię. Miło posłuchać wczesnego Paula Carracka na długo przed Mike And The Mechanics. Ci niegroźni Brytyjczycy grali równie lekkiego rocka, z zauważalnym przechyłem na amerykańskie brzmienie. I tam też szukali głównego odbiorcy. Udało się raczej średnio, pomimo iż wykrojone z debiutanckiego longplaya nagranie "How Long" stało się w następnych latach koncertową wizytówką solowego Paula Carracka, a też z sukcesem scoverował je Rod Stewart.

Ostatnio zbyt często eksploatuję gramofon, co niestety zaowocowało rozciągnięciem paska. Niekiedy fiksują obroty, sprzęt czeka wizyta u specjalisty. 

W miniony piątek odbyła się kolejna męska nasiadówa przy gramofonie. Kolega gospodarz ma coraz więcej płyt. Kupuje je namiętnie odkąd uwierzył w moc ich wskrzeszenia. I ma starego poczciwego Daniela, który gra od czasów kiedy się poznaliśmy - trzydzieści pięć lat. Stylowy Daniel z wbudowanym wzmacniaczem (ja miałem kiedyś decka). Dzisiaj niemożliwym coś takiego w sklepie dopaść. A pamiętam, jak wielu się naśmiewało, że to polska tandeta, że nie ma to jak zachodnie marki. Tyle, że wiele z tych zachodnich "perełek" już na złomie, a wspomniany Daniel gra. I świecą mu wszystkie diody w sensorach, co robi nie lada wrażenie, gdy w pokoju odpowiednio przyciemnione.
Sprezentowałem kolegom kilka winyli. Ucieszyli się. Gospodarz otrzymał debiutanckiego długograja Dan Reed Network (mam na CD, wystarczy), zaś drugi gramofoniarz załapał się na składankę Johna Denvera. Mam ich kilka, więc jedną chętnie się podzieliłem. Była jeszcze płyta neutralna, która przypadła jednemu z nich - po przeprowadzonym uczciwym losowaniu. Miałem podwójny egzemplarz Ricka Springfielda "Living In Oz", więc jeden mógł pójść w ludzi. Fajnie, że zwycięzca, na co dzień lubiący Springfielda, akurat nie miał tej płyty. Cała sytuacja wzmogła wspomnienie o najbardziej w Polsce popularnym "Tao". To tam, gdzie super ballada "State Of The Heart" oraz petarda "Celebrate Youth". Ale "Living In Oz" to też kapitalna rzecz. I wbrew sugestii albumowego tytułu, wcale nie traktuje o Czarnoksiężniku z krainy Oz, a o Australii. Owe "Oz", to gra słów, a raczej fonetyka od "Aus", czyli skrótu Australii. Mieszkańcy krainy kangurów wymawiają go "oz", od pełnego "oztrelia" - czyli po naszemu Australia. No, a że Springfield to Australijczyk, tak wszystko jasne. W zasadzie, już nie Australijczyk, wszak od lat ma obywatelstwo amerykańskie. Jest byłym Australijczykiem, bo jak mi się zdaje, nawet nie zachował pierwszego.

 

A.M.

Życie toczy się jak zaklęty krąg Nic nie klei się mam już tego dość Zostawiłaś mnie - gdzie Cię szukać mam Zostawiłaś mnie i znów jestem sam! Sam!

Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,turbo,juz_nie_z_toba.html
Życie toczy się jak zaklęty krąg Nic nie klei się mam już tego dość Zostawiłaś mnie - gdzie Cię szukać mam Zostawiłaś mnie i znów jestem sam!

Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,turbo,juz_nie_z_toba.html
Życie toczy się jak zaklęty krąg Nic nie klei się mam już tego dość Zostawiłaś mnie - gdzie Cię szukać mam Zostawiłaś mnie i znów jestem sam!

Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,turbo,juz_nie_z_toba.html
Życie toczy się jak zaklęty krąg Nic nie klei się mam już tego dość Zostawiłaś mnie - gdzie Cię szukać mam Zostawiłaś mnie i znów jestem sam!

Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,turbo,juz_nie_z_toba.html