czwartek, 3 września 2020

dyrdymarki

W trzy godziny skonsumowałem Niedźwiedziowe dyrdymałki. I świetnie się bawiłem - bo to taka książka. Gdy wczoraj odbierałem ją w Świecie Książki, pani oznajmiła: dzisiaj premiera. Nawet długo nie czekałem, zamówiłem jakoś pod koniec sierpnia.
Teraz ważne - cena. Ma obowiązywać 39,99 zł., ale, że zamówiłem w przedsprzedaży, wyszło 24,91 zł. I jak się jeszcze później okazało, we wspomnianej księgarskiej sieci cena jest ruchoma. Ostatnio komuś tę książkę poleciłem, jednocześnie sugerując, by zamiast jak większość do Empiku, spróbował jak ja w sympatycznej sieciówce Świata Książki. Dla pewności postanowiłem jednak raz jeszcze wejść na stronę księgarni i sprawdzić, czy wszystko nadal aktualne. Po co narobić komuś apetytu, a potem zostawić przy wcześniej wylizanym talerzu. I tu niespodzianka, przez 24 godziny cenę uaktualniono, przez co tym razem stanęło już na "jedynie" 24,88 zł. Dla mnie jednak przez cały czas nieodwołalnie obowiązywało wcześniej zakontraktowane 24,91, a to niczym aukcje na jakiejś (mile widzianej) książkowej giełdzie. Pojawia się więc pewien dreszczyk emocji, są niespodzianki. Taki totalizator kultury i sztuki, na co dotąd ludzkość chyba jeszcze nie wpadła. W ogóle powinno obowiązywać, im klient dłużej zwleka, tym drożej.
Polecam "Dyrdymarki". Przyjemny z tego zbiór anegdot i wspomnień lubianego radiowca, a nawet na dokładkę kilka kulinarnych przepisów, bo Niedźwiedź lubi i podobno dobrze pichci. To także kniga kogoś, w kogo ustach nie usłyszymy swojskich rozważań z murku przy piwku, ale na szczęście też nic o motoryzacji i murarce.
Tak mnie wciągnęło, że tylko przekładałem A i B-side'y płyt winylowych (ostatnich trochę ich słucham), a znalezioną w innej książce zakładką, co mniej więcej dwadzieścia minut, zatrzymywałem kartki, by nie pogubić wątków. Książka jeszcze niewyrobiona, więc nie da się jej otworzyć i zawiesić w stanie rozłożystym na choćby kilka sekund.
Poniżej kilka foto cytatów. Bez pozwolenia Autora, ale to przecież ledwie kilka maciupkich grzeszków.


==========================









================================


=================================







=================================


=================================









=================================


=================================







==================================


 ==================================


Polecam

A.M.