Trasa "8525" to kontynuacja ubiegłorocznej "8424". Tamta również dotarła do Polski. Zadziało się na warszawskiej Letniej Scenie Progresji w lipcu '24. Było krótko i na temat, być może nawet ciut za krótko, za to z odpowiednim ciężarem, lubianymi tempami i melodiami. Astbury z Duffym dali czadu i nie było mowy o żadnych emerytalnych balladkach. Napisałem po tamtym występie krótką relację, więc w razie czego odsyłam do źródła.
W Poznaniu na miejscówkę wydarzenia wyznaczono Skwer Play przy Enea Stadionie. To jest gdzieś na bokach głównego obiektu Kolejorza (ha ha ha, trzecie miejsce w tabeli - brawo Jaga!). Data wydarzenia: 9 czerwca 2025. Chyba organizatorzy oszczędzą nam supportu, czyli tradycyjnego męczenia buły i niszczenia energii, którą trzeba mieć na headlinera. -- andy zgredzik nie lubi tych wszystkich przedbiegów, z których zazwyczaj nic nie wynika, za wyjątkiem bólu krzyża i z każdą sekundą coraz trudniejszego wystania wobec najważniejszego danego wieczoru artysty. Wymęczą te wszystkie słabiaki, a na istocie sprawy człek ledwie zipie. Nie było supportu w Warszawie, liczę, że Poznań też oszczędzą.
Sprzedaż biletów od dzisiaj, od godziny dziesiątej. Rockowa brać, widzimy się!
andy
=============================
=============================
Poniżej oficjalna notka o The Cult od WiniaryBookings. Napisałbym lepszą, no, ale mnie o to mój Tomuś jakoś nie prosi, ponieważ mają z Bartkiem w szeregach swojej firmy kogoś, kto się tym zajmuje profesjonalnie.
"Od buntowniczych korzeni na brytyjskiej scenie punkowej po szczyty popularności na całym świecie - kariera The Cult to świadectwo innowacyjnego ducha zespołu, jak też niezachwianej więzi pomiędzy wokalistą Ianem Astburym i gitarzystą Billym Duffym. Duet od samego początku kierował się etosem DIY, kwestionował konwencje i dużą wagę przywiązywał do integralności artystycznej. Postpunkowe/gotyckie brzmienie napędzili klasycznym rockiem spod znaku The Doors, AC/DC czy Led Zeppelin, co zaowocowało w drugiej połowie lat 80. tak kultowymi krążkami jak “Love” (1985), “Electric” (1987) czy “Sonic Temple” (1989), za sprawą których The Cult znaleźli się w czołówce najlepszych składów rockowych tamtego okresu. Po dość burzliwym czasie przypadającym na przełom wieków, formacja wznowiła działalność w 2006 roku i od tego czasu wydała 4 albumy. Jej dyskografię zamyka bardzo dobrze przyjęty album “Under the Midnight Sun”, który ukazał się 3 lata temu.
Wkład grupy w trend do przekraczania gatunkowych granic jest ogromny. Świadczą o tym takie kawałki jak “She Sells Sanctuary”, “Love Removal Machine” czy “Fire Woman”, które stały się hymnami śpiewanymi przez pokolenia i ugruntowały pozycję The Cult jako zespołu rewolucyjnego, jak i ponadczasowego. O ich niezmiennie doskonałej formie koncertowej przekonaliśmy się podczas świetnego występu na Letniej Scenie Progresji w zeszłym roku, a już 9 czerwca zaśpiewamy z zespołem wszystkie hity na terenie poznańskiego Skweru Enea Stadion!"