poniedziałek, 14 stycznia 2019

Prezydent Paweł Adamowicz nie żyje.

Nie mogłem tej nocy zasnąć. Leżałem i myślałem o Prezydencie Pawle Adamowiczu. Wczoraj też z powyższego powodu nie czułem się najlepiej przy mikrofonie. Audycja jakoś poszła, ale nie było mi komfortowo.
Po powrocie z radia ukroiłem dwie pajdy chleba. Położyłem na nie pastę jajeczną, konserwową szynkę i nieco majonezu - bowiem od lat używam jego zamiast masła. W międzyczasie uruchomiłem telewizor, by rzucić okiem na powtórkowe pasma informacyjne. Oprócz naszych przekazów, zerknąłem też na zagranicę. Sky News i BBC informowali o gdańskim zdarzeniu na paskach, ale CNN w tej kwestii milczało. Najbardziej zainteresowało mnie oświadczenie jednego z operujących chirurgów, który oznajmił, że pacjent żyje, jednak w jego głosie nie znalazłem choćby cienia optymizmu. Bo jakże dobitnie brzmi, gdy lekarz prosi o modlitwę. Cholerka, modlić to ja się nie potrafię, ale być może pozytywnymi myślami przysłużę się do przegonienia demonów - pomyślałem.
Co to się dzieje na tym świecie? Co też się porobiło z moją Polską. Eskalacja przemocy coraz bardziej wbija się w nasze szeregi. Musimy zacząć od siebie tamować w sobie złe emocje, bowiem te później przechodzą na innych, a od słów nienawiści do użycia noża niedaleko. Niech więc wczorajszy barbarzyński czyn opętanego 27-latka będzie dla nas wszystkich surową lekcją.
Nie może być też, że dzisiaj współczując Panu Prezydentowi Pawłowi Adamowiczowi wszyscy jednoczymy się, zakopujemy topory, a po tygodniu, bądź dwóch, ponownie rzucamy się sobie do gardeł.
Właśnie moja Mundi przesłała smsa o treści: "Paweł Adamowicz nie żyje". Wyć się chce. Z braku sił, z bezradności, ze smutku, z wściekłości.
Człowiek brał udział w pięknej WOŚP-owej inicjatywie. Cieszył się, że sam się spełnił jako wolontariusz, a przecież niedużo wcześniej cieszył się z kolejnej kadencji, jako Prezydent Gdańska. Dziś po tym wszystkim tylko pył pozostał. I nasza o Nim pamięć. Oby przez nas wszystkich tylko jak najlepsza. 






Andrzej Masłowski
 
"NAWIEDZONE STUDIO"
w każdą niedzielę od godz. 22.00 do 2.00

na 98,6 FM Poznań 
 
"Nawiedzone Studio dla tych, którzy wiedzą, co w muzyce najpiękniejsze"
 
  ==================================
 
 Grupa na Facebooku:
"Nawiedzone Studio - Słuchacze"