poniedziałek, 28 stycznia 2019

"NAWIEDZONE STUDIO" - audycja z 27 stycznia 2019 / Radio "Afera" - 98,6 FM Poznań





"NAWIEDZONE STUDIO"
niedziela 27 stycznia 2019 - godz. 22.00 - 2.00
 
RADIO "AFERA", 98,6 FM (Poznań)
www.afera.com.pl 


realizacja: Szymon Dopierała
prowadzenie: Andrzej Masłowski







KROKUS - "The Blitz" - (1984) - średnia płyta Szwajcarów, ale poniższe dwa kawałki zawsze mi się podobały. Poza tym, idealnie pasują na rozkręcenie imprezy.
- Our Love
- Ballroom Blitz - {Sweet cover}

JOHN FOGERTY - "Wrote A Song For Everyone" - (2013) - ten genialny country-rockowiec przybędzie 29 czerwca do Doliny Charlotty. I w ogóle po raz pierwszy do naszego kraju.
- Mystic Highway - {new track}
- Bad Moon Rising - {Creedence Clearwater Revival cover}

CHRIS NORMAN - "The Growing Years" - (1992) - ex-wokalista Smokie był (jest) moją pierwszą muzyczną miłością, a że stara miłość nie rdzewieje... Chris także odwiedzi nasz kraj, i to na dwóch kwietniowych koncertach. Bardzo, ale to bardzo pragnąłbym na któryś dotrzeć.
- Danny Code
- Walkin' In The Rain - {lead vocal on middle section KAREN SAMBROOK}

DARE - "Rare Dare" - (?) - (bootleg) - 13 kwietnia zagrają w Berlinie - jadę !!! Bo marzenia należy spełniać.
- Heartbreaker - {12 inch maxi single, 1989 - mixed by Julian Mendelsohn}

WHITESNAKE - "Slide It In" - (1984) - właśnie teraz w styczniu ten kapitalny longas świętuje 35-lecie, a już 8 marca w sprzedaży edycja full-wypas. Czyli box 6 CD+DVD, a dla zakręconych na punkcie zdzierających się płyt, edycja 2 LP.
- Love Ain't No Stranger
- Standing In The Shadow

TWISTED SISTER - "Stay Hungry" - (1984) - uwielbiam tego szaleńca Dee Snidera. Co prawda, jego aktualne solowe albumy bywają już tylko ciekawostkami, no i są łabędzim śpiewem w stosunku do twórczości Zakręconej Siostrzyczki, niemniej cieszy mnie aktywność tego kapitalnego wydzierusa. Z Siostrzyczkowych płyt zdecydowanie wielbię "Come Out And Play", lecz "Stay Hungry" też jest mocarna.
- Stay Hungry
- We're Not Gonna Take It
- The Price

STEVE HACKETT - "At The Edge Of Light" - (2019) - najnowszy Hackett fragmentarycznie olśniewający, jednak cały album w mej chłodnej opinii wydaje się kontynuacją dwóch niezłych poprzedników. Rozumiem, że z racji gorącej nowości fani Stefka obecnie bez opamiętania skaczą po sufit, jednak gdy ochłoną, wetkną tę płytę na półkę pomiędzy nieodległe w klimatach "Wolflight" oraz "The Night Siren".
- Fallen Walls And Pedestals
- Beasts In Our Time
- Those Golden Wings
- Hungry Years

ALAN PARSONS - "Try Anything Once" - (1993) - niekiedy fajnie jest nastawić kawał dobrego grania, ot tak po prostu, bez żadnego konkretnego powodu.
- Jigue - {instrumentalny}
- Turn It Up - {śpiew CHRIS THOMPSON}

RPWL - "Tales From Outer Space" - (2019) - najnowsze wydawnictwo Niemców nadspodziewanie udane. Lubię ten zespół od samego początku, jednak nigdy nie traktowałem go na tyle serio, na ile zasługuje ta wciąż jeszcze przedpremierowa płyta. W sklepach już od 22 marca, a w Suchym Lesie na estradzie 13 kwietnia. Uwaga! jako support grupa Lebowski - bo zapomniałem o tym wczoraj wspomnieć.
- A New World
- What I Really Need

=================================
=================================



MICHEL LEGRAND
(24.II.1932 - 26.I.2019)

kącik poświęcony Artyście





BARBRA STREISAND - "A Collection Greatest Hits... And More" - (1989) - bardzo lubię tę piosenkę. Niestety dopiero śmierć Legranda przyczyniła się do jej premierowego zaprezentowania w Nawiedzonym Studio. Piękna brzydula, bowiem tak niegdyś mawiano o Barbrze Streisand, zaśpiewała olśniewająco.
- The Way He Makes Me Feel - {oryginalnie na LP "Yentl", 1983} - muzyka MICHEL LEGRAND

BEACH HOUSE - "7" - (2018) - duetem wokalnie przewodzi siostrzenica Michela, Victoria Legrand. Hipnotyzująca dziewczyna, której mogę słuchać bez końca. Dobrze działa na mnie jej pełen melancholii i jakiegoś nieopisywalnego obłędu odrealniony głos.
- Drunk In LA


=================================
=================================

BETTE MIDLER - "Broken Blossom" - (1977) - moim wczorajszym zamiarem było zaprezentowanie przynajmniej połowy tego świetnego albumu, jednak stanęło zaledwie na jednej piosence. I zupełnie nie wiem, jak do tego doszło.
- La Vie En Rose - {Edith Piaf cover}

PROCOL HARUM - "The Prodigal Stranger" - (1991 / reedycja 2018) - tę płytę z zagranicy zholowało moje pachole. Pozazdrościłem niedawno tego konkretnego wydania mojemu koledze, więc musiałem mieć. Poza digipakową oprawą, dodatkowymi nagraniami, jest dużo lepszy dźwięk. Niegdyś uważałem tę płytę za totalnego przeciętniaka, a dzisiaj niech nikt nie śmie przy mnie podnieść na nią ręki.
- The Truth Won't Fade Away
- (You Can't) Turn Back The Page
- One More Time
- The King Of Hearts
- All Our Dreams Are Sold
- Learn To Fly

RARE BIRD - "Somebody's Watching" - (1973) - stary dobry rock z elementami spaghetti westernu. Ciekaw jestem, czy kiedykolwiek posłuchali tej płyty Ennio Morricone, Sergio Leone lub Clint Eastwood.
- Dollars - incorporating extracts from A Few Dollars More {Ennio Morricone}

RARE BIRD - "Epic Forest" - (1972) - wokalista Steve Gould zawsze działał na me zmysły. Pamiętam, jakiego miałem cykora, gdy po raz pierwszy w życiu (jako trzynastolatek) usłyszałem kawałek "Sympathy". Wówczas nie znałem tekstu, nie rozumiałem przekazu, więc słuchałem wyobraźnią, a ta sugerowała, że za szafą czai się na mnie z siekierą jakiś w klimacie bohaterów Stephena Kinga szaleniec. Nadal kocham TEN śpiew, jak i całą muzykę, jednocześnie trochę żałując, że tak szybko od dawnych emocji się zestarzałem.
- You're Lost - {z 3-utworowej EPki, będącej wówczas w pakiecie dodatkiem do longplaya}
- Devil's High Concern - {bonus track} - B'side single "Sympathy"

LEBOWSKI - "Galactica" - (2019) - kolejny killer z najnowszych Lebowskich. Chciałoby się tutaj do czegoś przyczepić, lecz niestety, bez szans, to zbyt dobre.
- Goodbye My Joy - {gościnnie na trąbce skrzydłówce MARKUS STOCKHAUSEN}

CHRIS NORMAN - "Don't Knock The Rock" - (2017) - czy należy takie piosenki serwować do poduszki? Z pozoru zwyczajna miła balladka, a jednak porzuconym serduszkom niełatwo za jej sprawą zmrużyć oczy.
- Losing You






Andrzej Masłowski
 
"NAWIEDZONE STUDIO"
w każdą niedzielę od godz. 22.00 do 2.00

na 98,6 FM Poznań 
 
"Nawiedzone Studio dla tych, którzy wiedzą, co w muzyce najpiękniejsze"
 
  ==================================
 
 Grupa na Facebooku:
"Nawiedzone Studio - Słuchacze"