poniedziałek, 10 lipca 2017

myślami w domu

W tworzeniu programów na żywo w żadnym stopniu nie przeszkadzają wakacje. Jedynym wybojem na drodze okaże się niedziela, 6 sierpnia. Tamtego dnia ucieknę poza radiowy zasięg.
Wczoraj zaś zdecydowanie wyczułem mniejsze, typowe letnie audytorium, ale co tam, grało się wspaniale. Słuchający też dali dobrego kopa, a i wiarę w sens tego wszystkiego. Choć na spotkaniu z kolegami dowiedziałem się, że Nawiedzone Studio broni tylko muzyka. Podobno mnie nie idzie zdzierżyć. Też tak Państwo Szanowni uważacie?
Od wyspiarskiego Andrzeja właśnie dowiedziałem się, że nie będzie podwójnego Mostly Autumn, o które tak bardzo dla mnie zabiegał. Mówi się trudno i żyje dalej. Może kiedyś... Ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło - Chris Norman "The Growing Years" na szczęście zostaje ze mną. Od zawsze powtarzam, że dużym ryzykiem jest pokazywanie mi tego typu skarbów. Bo jeśli dotąd nie miałem, mieć muszę.
Jestem w trakcie pisania siedmiu płytowych recenzji, ale żadnej jeszcze nie ukończyłem, i nie wiem, czy dam radę. Zresztą, nie dalej, jak kilka dni temu, dwie wyrzuciłem do kosza.
Piosenka na dziś: Ray Wilson w koncertowej wersji "Makes Me Think Of Home" (".... nie mam dokąd uciec, nie potrafię zapomnieć, a i czasu na wszelakie wyjaśnienia jakby brak.... wszystko jakieś takie odległe, dni coraz dłuższe, to sprawia, że myślami jestem przy domu...") Jezuniu, jakie cudo. Ray śpiewa z takim przejęciem, że co wrażliwsi sięgną po chusteczki. A Marcin Kajper tak rzeźbi na saksofonie, że aż zapiera dech. Publiczność też podekscytowana, to się wyczuwa. Tuż po zakończeniu maestro Ray zaznacza, że to nowa rzecz. Niby tak, choć wówczas to ona była nawet gorąca. O całym albumie już wkrótce...





Andrzej Masłowski

RADIO AFERA 98,6 FM (Poznań) - 
www.afera.com.pl

"NAWIEDZONE STUDIO",
w każdą niedzielę od godz. 22.00 do 2.00


("dla tych, którzy wiedzą, co w muzyce najpiękniejsze")