poniedziałek, 1 kwietnia 2019

"NAWIEDZONE STUDIO" - audycja z 31 marca na 1 kwietnia 2019 / Radio "Afera" - 98,6 FM Poznań




"NAWIEDZONE STUDIO"
niedziela 31 marca / 1 kwietnia 2019 - godz. 22.00 - 2.00
 
RADIO "AFERA", 98,6 FM (Poznań)
www.afera.com.pl 


realizacja: Janek Mojżeszewicz
prowadzenie: Andrzej Masłowski





Jest poniedziałek 1 kwietnia, a to co właśnie piszę wcale nie podlega pod prima aprilis.
W okolicach 14.00 nawiedził mnie pewien sympatyczny dziennikarz z telewizji WTK. Chciał pogadać w temacie rewitalizacji pewnej ulicy, z którą jestem związany. Odmówiłem. Powiedziałem, że jestem człowiekiem radia, przez co moja gęba zdecydowanie nie pasuje do kamery. Nie mógł się nadziwić. I serio, chyba ze trzy/cztery razy jeszcze namawiał do zmiany decyzji. Stwierdził, że dobrze mu się rozmawia, a moje wystąpienie ubarwiłoby zbierany przez niego materiał. Ale nie, i jeszcze raz nie. Zapewniłem, iż wielu Słuchaczy nie zna mego wizerunku, a przypadkiem mogliby obejrzeć ów reportaż, i czar by prysł.




THE JEFF HEALEY BAND - "Feel This" - (1992) - przed tygodniem kończyłem Nawiedzone muzyką tego niesamowitego Kanadyjczyka, a wczoraj dla odmiany otwierałem jego dwoma innymi nagraniami kolejne nasze spotkanie. W dodatku, super przebojowym kawałkiem, którego w chwili premiery zabrakło przecież na amerykańskiej wersji albumu.
- Joined At The Heart

THE JEFF HEALEY BAND - "See The Light" - (1988) - Muzyk nie żyje od dobrej dekady, tym samym nie dostarcza zbyt wielu pretekstów do prezentowania cennego dorobku. Bo przecież nie tworzy, nie koncertuje, przez co również pisuje się o nim tylko okazjonalnie.
- Angel Eyes

MÖTLEY CRÜE - "The Dirt Soundtrack" - (2019) - film polecam, jednak nie takim rock'n'rollowcom przez słomkę, gdyż takowych sex-biografia Mötlejków zapewne zbulwersuje.
- The Dirt (Est. 1981) - {featuring MACHINE GUN KELLY}
- Shout At The Devil
- Girls, Girls, Girls
- Like A Virgin - {Madonna cover}

AEROSMITH - "Toys In The Attic" - (1975) - od tego albumu rozpoczynałem przygodę z ekipą Tylera i Perry'ego. Było to w okresie 1978/79. Wówczas szerokoustny uśmiech tego pierwszego, od razu nakazywał trzymanie sztamy również z Rolling Stonesami. "Zabawki na strychu" to kapitalna płyta, którą trzeba na półce mieć, tak samo jak szczoteczkę i pastę do zębów.
- Walk This Way
- Big Ten Inch Record
- You See My Crying

AEROSMITH - "Get Your Wings" - (1974) - co prawda Mötley Crüe wybraliby z tej płyty "Seasons Of Wither", ja jednak mam szczególne serce do nastrojowego "Spaced".
- Spaced

FRANCIS ROSSI / HANNAH RICKARD - "We Talk Too Much" - (2019) - niech będzie, że to wieśniacki rock, mnie jednak leży w zupełności i kto mi zabroni? Rossi niebawem opublikuje biografię, w której ma być wesoło, pikantnie, a także kilka słów o niedawno zmarłym Ricku Parfitt'cie.
- I'm Only Happy
- Rearrange
- I Talk Too Much

BATTLE BEAST - "No More Hollywood Endings" - (2019) - w najbliższą niedzielę 7 kwietnia, Finowie wystąpią w Poznaniu. Na koncert idę, bo nawet mam zaproszenie, jednak zmuszony będę wcześniej wyjść, by zdążyć na Nawiedzone. Gorąco wszystkich namawiam, coś czuję, że będzie czadersko.
- I Wish
- Bent And Broken

NITRATE - "Real World" - (2018) - prezent od Słuchacza Szymona Gogolewskiego (vide Simon Says). Piękne dzięki! Co za granie, jak ja lubię coś takiego. Przy okazji upewniłem się, jak to nadal dobrze śpiewa eks-wokalista holenderskich Zinatra.
- Dangerous
- I'll Be There
- Attraction

OTIS REDDING - "The Very Best Of" - (2000) - 2-płytowa kompilacja. Mistrz jako świetne preludium do następnego, już współczesnego albumu.
- Love Man - {1969}
- I Can't Turn You Loose - {1965}

LEON BRIDGES - "Good Thing" - (2018) - soulowo/rhythm'n'bluesowy, a nawet niekiedy jazzujący niespełna trzydziestolatek. Urodzony w Teksasie, co czyni sporą różnicę względem artystów brooklińskich. Nie ma tutaj żadnego rapu, za to słychać wszechobecne stare myślenie, które Bridges podaje w świeżym i dobrze smakującym sosie.
- If It Feels Good (Then It Must Be)
- Bet Ain't Worth The Hand
- Bad Bad News

ROBERT PALMER - "Heavy Nova" - (1988) - jedna z najlepszych płyt tego nieżyjącego amerykańskiego "śpiewającego playboya". Od zawsze - tak też i tutaj - na jego płytach panował stylistyczny bałagan, ale właśnie dzięki niemu muzyczna oferta Palmera bywała fascynująca. Tajemniczy tytuł "Heavy Nova" skrywał w sobie podobną sympatię Artysty do heavy metalu jak też bossa novy, jednak na albumie jest wszystko: rock, metal, bossa nova, soul, funk i licho wie, co jeszcze.
- Simply Irresistible
- It Could Happen To You
- She Makes My Day
- Between Us


===================================
===================================


MIKOŁAJ MATYSKA
(1972 - 2019)

kącik poświęcony Artyście


ABRAXAS - "Live In Memoriam" - (2000) - perkusistom jest trudniej, bowiem z reguły pokłony otrzymują wokaliści lub gitarzyści, a jednak bycie pałkerem w prog/rockowym Abraxas to zupełnie osobny temat. 
Mikołaj Matyska wystąpił w tej intrygującej formacji na dwóch schyłkowych albumach, studyjnym "99" oraz koncertowym "Live in Memoriam" - ten ostatni poświęcony pamięci Tomka Beksińskiego. Stąd na jednej z audycyjnych fotek okładka tegoż albumu w towarzystwie książki Kuby Wojewódzkiego, z której wczoraj udostępniłem cytat o równie nieodżałowanym Nosferatu.
- Dorian Gray
- Tarot

===================================
===================================

ALPHAVILLE - "Forever Young" - (1984 / reedycja 2019) - 2 CD DELUXE. Moje pokolenie uwielbia tę płytę - ja także. Przy tej muzyce ludzie się bawili, kochali, przyjaźnili, a teraz mają super wspomnienia. Dlatego nie mogłem sobie odpuścić zakupu jej najnowszej deluxe edycji. Tym bardziej, że jest ładnie wydana, a w dodatku muzycznie poszerzona.
- Sounds Like A Melody (special long version)
- Seeds - {strona B singla "Big In Japan - 1984}
- Forever Young (version rapide) - {strona B francuskiego singla "Forever Young"}
- Golden Feeling - {strona B singla "Jet Set" - 1985}

PHIL COLLINS - "Serious Hits... Live!" - (1990) - ten kompakt od wielu tygodni nosiłem do radia, a dopiero wczoraj zdecydowałem się z niego na krótki fragment. Bo tak, jak wielbię Collinsa, tak akurat w ostatnim czasie miewam nieco mniejszy apetyt na jego muzykę.
- Something Happened On The Way To Heaven
- Against All Odds (Take A Look At Me Now)

DREAM THEATER - "Distance Over Time" - (2019) - Teatrzyki nie bardzo nadają się na kołysanki, ale w poniższym kawałku jest kilka prześlicznych momentów, które mogły komuś inspirująco, z czymś się przyśnić.
- Barstool Warrior


Wczoraj cytowałem Kubę Wojewódzkiego, który w swej nieautoryzowanej biografii poświęcił dobre dwie strony Tomkowi Beksińskiemu.



Andrzej Masłowski
 
"NAWIEDZONE STUDIO"
w każdą niedzielę od godz. 22.00 do 2.00

na 98,6 FM Poznań 
 
"Nawiedzone Studio dla tych, którzy wiedzą, co w muzyce najpiękniejsze"
 
  ==================================
 
Grupa na Facebooku:
"Nawiedzone Studio - Słuchacze"



Wiosna cieszy, ale na razie tylko w kwitnącej przyrodzie, ciało mówi brrrr!
takie płatkowe rodzeństwo spotkałem
Plaga wycinania zasłużonych drzew. Na moim osiedlu poszło całe pasmo. Proszę spojrzeć na przekrój, by uświadomić sobie skalę kłusownictwa. Zdjęcie obnaża problem, widzimy bandytyzm, który od czasów ministra Szyszki zadomowił się w naszym kraju. Nawet jeśli moim miastem rządzi teoretycznie mądrzejsza i wrażliwsza ekipa.
Drzewa można i należy leczyć, nie trzeba ich wyrzynać, ale, że rżnięcie łatwiejsze ...
aktualny top z "pestkowego" w Media Markt działu nowości, od lewej: Hunter, Foals, Queensrÿche
Bryan Adams, Tom Walker, Pro8l3m
Volbeat, Clean Bandit, Laibach
Hans Zimmer, Dido