wtorek, 4 sierpnia 2015

300 km do raju

Uwielbiam podróż nad polskie morze. Z tą całą masą mieścinek i przeuroczych wiosek. Te wszystkie zagrody, krowy na polach (choć to już coraz rzadszy widok), bocianie gniazda na wierzchołkach telegraficznych słupów, przejazdy kolejowe z nieistniejącymi już stacjami (niestety!), szpalery bujnolistnych drzew lub okazałe lasy, sprzedawcy miodu, owoców i grzybów na poboczach dróg,... aż wreszcie upragniony zapach jodeł, rześki powiew powietrza, szum morskich fal - dobijający do brzegu z bezkresnych wód. Czekałem na to trzy lata. To bardzo długo dla kogoś, kto tak bardzo kocha morze jak ja. Nie udało się przed rokiem, ani też dwoma laty, udało się teraz. I co z tego, że to tylko kilka krótkich dni, ale dla mnie to bardzo wiele. Tu właśnie wypoczywam, tu się resetuję, tu myślę, tu chłonę życie...
Wczorajsza flądra najcudowniejsza na świecie. To moja ulubiona ryba ze wszystkich, a próbowałem już wielu - włącznie z tymi najdroższymi z ostatnich stron kart menu. A jakie dobre tu mają kręcone lody - och, polecam waniliowo-jagodowe - cóż za potęga! I pomyśleć, że jeszcze tyle kulinarnych atrakcji przede mną. Jak to dobrze. Do schabowego z pyrami zawsze zdążę wrócić.
Nie tęsknię za dusznym (choć ukochanym) Poznaniem, za tramwajami, za znudzonymi samochodziarzami na każdych światłach skrzyżowań, za zmęczonymi kasjerkami w supermarketach, które na urlop czekają równie mocno, co każdy z nas. Dobrze na chwilę za sobą zostawić wszystko, by później zacząć znowu to kochać przez cały rok.
Dziękuję za życzenia wypoczynku. Z mojej strony też oczko w stronę Państwa. Niech Wam aura i pogoda ducha sprzyjają.
Do usłyszenia w sobotę o 12.00 w Merkurym oraz w niedzielę o 22.00 w Aferze.

P.S. Sporo remontów dróg, a zatem utrudnień, co za tym idzie, ale Polska się modernizuje i pięknieje zauważalnie. Jak to jest, że do telewizji wciąż przychodzą ludzie, dla których mój kraj, to ruina. Widać mieszkają w innej Polsce.

Bałtyk po wczorajszym zachodzie słońca


Andrzej Masłowski 



Radio "AFERA" 98,6 FM (Poznań)  - www.afera.com.pl

"NAWIEDZONE STUDIO",
w każdą niedzielę od godz. 22.00 do 2.00



"... dla tych, którzy wiedzą co w muzyce 
najpiękniejsze"