niedziela, 13 października 2024

Sonata Arctica + Firewind oraz Serious Black, sobota 12 października 2024, Poznań, "Tama"

 


sobota 12 października 2024, klub 'Tama' Poznań
headliner: SONATA ARCTICA
zespoły wspomagające: FIREWIND oraz SERIOUS BLACK
organizator: WiniaryBookings

 

Rewelacyjny sobotni heavymetalowy wieczór w Tamie. W dwóch/trzecich, albowiem ominęli mnie zaczynający całość Serious Black. Widziałem na ich stoisku sześć albumów/digipaków, każdy po dwadzieścia złotych. Nierealne, acz na jawie ceny.

Uderzyłem na idealny początek drugich w kolejności rozkładu jazdy Firewind. Od dawna marzyło mi się pogapienie na rewelacyjnego Gusa G. - było nie było, w swoim czasie gitarzystę Ozzy'ego Osbourne'a (album "Scream"). Lekkość operowania wiosłem, a i spod jego strun solówki, to ciarki po plecach. Kapitalni Firewind pograli ze trzy kwadranse, może tyciu więcej, ale to i tak za krótko, oferując m.in. kilka numerów z nowej płyty "Stand United" oraz na koniec własną interpretację szlagieru "Maniac" (z rep. Michaela Sembello), filmowego hitu "Flashdance".

Na deser Finowie z Sonata Arctica. Nie mają takiego giganta, jak Gus G., ale są kolektywem. Oferują za to dużo potrafiącego klawiszowca Henrika Klingenberga oraz komunikatywnego w mowie i śpiewie Tony'ego Kakko. Lubię jego głos, a co jeszcze bardziej, lubię Sonaty takie często nieoczywiste melodie oraz tzw. nadrefreny. Wtedy wszystko pulsuje, wręcz buzuje. Mają przysłowiowe ryknięcie.
Nie obyło się bez przechadzki po nowym albumie "Clear Cold Beyond" (gościł u mnie na radio), z którego "California", "Dark Empath", "First In Line" i, o ile słuch mnie nie zwiódł, także "Angel Defiled". Niemniej, najwspanialszy akcent wczorajszego mini metal festiwalu, to "I Have A Right". O jasny gwint, cóż za piosenka!
Ale wiecie Państwo, co najważniejsze? Że było duuużo młodzieży, i to konkretnej. Przed oczami mieniły się koszulki z okładkami płyt Helloween, Firewind, Sonata Arctica, Motörhead, Iron Maiden, Rhapsody, Blind Guardian, Dragonforce i co nie tylko. Dawno nie widziałem na ludzkich twarzach tyle radości, tyle szczęścia. Dla wielu wydarzenie w Tamie było po prostu tym czymś.
Perfekcyjny koncert. Jakże potrzebny memu podniebieniu. 

andy

"NAWIEDZONE STUDIO"
w każdą niedzielę od 22.00 do 2.00

na 98,6 FM Poznań (Radio Afera) lub
afera.com.pl 


"USPOKOJENIE WIECZORNE"
w każdy poniedziałek od 22.07 do 24.00
na 100,9 FM Poznań (Radiooznań) lub radiopoznan.fm

----------------------------------------------------
----------------------------------------------------