niedziela, 15 stycznia 2023

nie żyje Marek Gaszyński

Za różne walory można było (i wciąż należy) lubić Marka Gaszyńskiego - napisał wiele powszechnie rozpoznawanych tekstów piosenek, był cenionym radiowcem, także estradowcem, posiadał też niesłychany dar opowiadania - po dzisiejszemu: nieźle Pan Marek nawijał. Mnie utkwił za dawną audycję w Polskim Radio "Muzyka Młodych", której bodaj przez rok, może dwa, słuchałem. Prezentował w niej nowości heavymetalowe. Tak tak, to nie pomyłka. Pomimo, iż najbardziej wszystkim jego osoba kojarzyć się będzie z polskim beatem, czy w ogóle muzyką lat 60', lubił też solidne przyłożenie. To u Pana Marka po raz pierwszy posłuchałem, gorących wówczas płyt: Warlock "Triumph And Agony" oraz Phenomena II "Dream Runner". A kiedy pisywałem recenzje płyt do ogólnopolskiego magazynu 'Audio Video', przez pewien czas sąsiadowałem z Nim na jednej rozkładówce. Zapewne przypadek, a jednak traktuję jako wyróżnienie. Niestety, nie kupowałem tych miesięczników, a gratisowych materiałów z mojej redakcji też mi nie podsyłano. Nie mam zatem żadnych fizycznych pamiątek, poza zachowanymi lub częściowo wyblakłymi wspomnieniami.
Pan redaktor oraz artysta w jednym, Marek Gaszyński, odszedł dzisiaj do wiecznej krainy. Zachowam o Nim jak najlepsze wspomnienie.

a.m.


"NAWIEDZONE STUDIO"
w każdą niedzielę od 22.00 do 2.00

na 98,6 FM Poznań lub afera.com.pl

 

"Nawiedzone Studio dla tych, którzy wiedzą, co w muzyce najpiękniejsze"